تازه های آموزشی آشنا خواهید شد با… مهارت تنیس روی میز دوره دوم متوسطه تک (اسمش) در تنیس روی میز تعریف: ضربه حمله ای است. این تکنیک را می توان
تازه های آموزشی آشنا خواهید شد با… مهارت تنیس روی میز دوره دوم متوسطه ضربه تاپ اسپین (لوپ) در تنیس روی میز تعریف : تکنیکی است که با پیچ رویی
تازه های آموزشی آشنا خواهید شد با… مهارت تنیس روی میز دوره دوم متوسطه پوش (کات) در تنیس روی میز پوش (کات ) : تعریف کات : کات ضربه ای
تازه های آموزشی آشنا خواهید شد با… مهارت تنیس روی میز دوره دوم متوسطه پیچ و زوایای راکت گیری در تنیس روی میز در بازی تنیس روی میز، بازیکنان خوب
تازه های آموزشی آشنا خواهید شد با… مهارت تنیس روی میز دوره دوم متوسطه حرکات پا در تنیس روی میز حرکات به موقع پا و چگونگی جابه جایی پشت میز
تازه های آموزشی آشنا خواهید شد با… مهارت تنیس روی میز دوره دوم متوسطه ضربه درایو در تنیس روی میز تعریف: ضربه با روی راکت را فورهند می گویند. ضربه
تازه های آموزشی آشنا خواهید شد با… مهارت تنیس روی میز دوره دوم متوسطه سرویس در تنیس روی میز تعریف : سرویس ضربه شروع بازی است و از فنون مهم
تازه های آموزشی آشنا خواهید شد با… مهارت تنیس روی میز دوره دوم متوسطه راکت گیری در تنیس روی میز گرفتن نامناسب راکت، فرصت زدن ضربات خوب را از بازیکن
تازه های آموزشی آشنا خواهید شد با… مهارت تنیس روی میز دوره دوم متوسطه آشنایی با تنیس روی میز وسایل و تجهیزات راکت از دو قسمت چوب و رویه تشکیل
تازه های آموزشی آشنا خواهید شد با… مهارت تنیس روی میز دوره دوم متوسطه تاریخچه تنیس روی میز خاستگاه این بازی در بریتانیا است که در سالهای ۱۸۹۰–۱۸۸۰ شاهزادگان (زمان
تعریف : سرویس ضربه شروع بازی است و از فنون مهم و اساسی در تنیس روی میز محسوب می شود. با پرتاب توپ به بالا آغاز و با ضربه به توپ با راکت ادامه می یابد. سرویس خوب سرویسی است که به امتیاز منجر شود؛ و حریف برای دریافت آن به سختی افتد و فرصت را برای ضربه بعدی شما فراهم آورد. بنابراین در اجرای آن تمرین زیادی لازم است.
در اجرای سرویس صرف نظر از نوع آن، باید به نکات زیر توجه کرد :
زننده سرویس با استفاده از تغییر جهت زاویه راکت، محل برخورد توپ،سرعت و انواع پیچ می تواند سرویس های متنوع ( سریع یا آهسته، کوتاه یا بلند و…. ) در مکان های مختلف میز اجرا نماید.
تمرین شماره ۱ (تمرین سایه زنی) : کلیه دانش آموزان با فواصل مناسب از هم در یک صف بایستند با اعلام شماره ۱ معلم ، دانش آموزان توپ فرضی را در کف دست آزاد قرار می دهند و راکت را پشت توپ نگه می دارند، با اعلام شماره ۲ ، راکت کمی به عقب برده می شود ، با اعلام شماره ۳ توپ فرضی به طور عمود رها می شود و با اعلام شماره ۴ راکت به جلو حرکت کرده و به توپ بعد از اوج ضربه می زند .
تمرین شماره ۲ (تمرین سایه زنی) : مشابه تمرین قبل با تفاوت اینکه این بار دانش آموزان با پشت راکت به توپ ضربه می زنند.
تمرین شماره ۳: دانش آموزان در گروه های چند نفره پشت میز می ایستند و سعی می کنند به نوبت با اجرای سرویس با رو و یا پشت راکت ، توپ را به نقاط هدفی که از قبل توسط معلم با کاغذهای رنگی مشخص شده است ارسال کنند (بهتر است برای آموزش، معلم از یک برگه رنگی روی میز سمت بازیکن و یک برگه رنگی روی میز مقابل برای مشخص نمودن دقیق محل اثابت توپ در اجرای سرویس قرار دهد).
تمرین شماره ۴: دانش آموزان هریک از انواع سرویس ها را با تعداد مشخص اجرا کنند (مثلاً ۵ سرویس با روی راکت و ۵ سرویس با پشت راکت، …) سرویس ها را به صورت کوتاه و بلند اجرا نمایند. هریک از سرویس ها را به صورت هدفمند به خطوط انتهایی یا کناری میز ( نقاط مطلوب و امتیاز آور در مسابقات ) اجرا کنند.
برای داشتن یک دریافت مطمئن، بهترین راه تشخیص پیچ توپ است. برای این منظور باید لحظه تماس راکت به توپ کاملاً دیده شود؛ زیرا زاویه راکت در لحظه برخورد نشان می دهد که آیا سرویس پیچ زیر، پیچ رو یا بدون پیچ است. و همچنین جهت حرکت راکت در هنگام ضربه نشان می دهد که آیا سرویس، پیچ پهلوی راست یا چپ است.
معمولاً توپ بعد از برخورد به میز، برای عکس العمل نسبت به آن دارای وضعیت های گوناگونی است که در هر کدام از ضربه ها، کاربرد متفاوتی دارد. این وضعیت ها عبارت اند از:
با اسپرت آموز به روز باشید!